Jdi na obsah Jdi na menu
 


jak začit z parkourem

13. 12. 2008
Něco pro začátečníky jestli přemýšlíš nad tím, že začneš s parkourem, tak tady je pár věcí, které by sis měl promyslet a pochopit, než se vydáš skákat přes překážky. 1. Pochopit parkour Parkour je tréninková metoda, pomocí které se zlepšuješ tím, že přirozeně překonáváš překážky. Navíc principy, které se naučíš, se dají aplikovat na všechny aspekty života.. Výhody znalosti parkouru jsou rozsáhlé. Z počátku hlavně ve schopnosti pohybovat se rychle a efektivně ve složitých situacích. Po čase si vypracuješ lepší fyzickou kondici, sebedůvěru a sebeovládání a až nakonec se můžeš stát celkově vyváženějším a pozitivnějším člověkem. Jediné "negativum" je, že to stojí hodně času a opravdové úsilí. Fyzický trénink je tvrdý a vyčerpávající. Neexistuje na to žádné kouzlo. Je to prosté: Co do parkouru vložíš, z něj taky dostaneš. 2. Rozhodnout se, že parkour vyzkoušíš Až pochopíš, co vše trénovaní parkouru obnáší, tak se můžeš teprve informovaně rozhodnout. Pokud se rozhodneš, že parkour není nic pro tebe, tak se nic neděje, snad se v životě neocitneš v těžké situaci, kterou nebudeš schopen řešit. Pokud se rozhodneš parkour zkusit, tak se musíš začít učit hodně věcí. Na to, aby jsi s tréninkem začal, nepotřebuješ ale žádné speciální vybavení, jen rozhodnutí a touhu trénovat. 3. Najít si pomocníky v tréninku Když trénuješ parkour, je velice důležité poznat, jak tvé tělo a mysl pracují. To nelze zjistit jinak než tréninkem a zkoumáním sebe sama. Nicméně mít zkušeného člověka, který tě čas od času nasměruje správným směrem, je neocenitelné. Jestli se ti podaří najít někoho, kdo má dostatečné znalosti, aby ti sloužil jako rádce, velice ti to pomůže. Žádní dva lidé ti neporadí přesně stejně, vyplatí se najít někoho, jehož metody ti nejvíce vyhovují, nebo ještě lepší - kombinovat znalosti více lidí. 4. Naučit se teorii cvičení Člověk, který dokáže nejlépe posoudit tvojí kondici, jsi ty sám. Máš přístup k vlastním smyslům, kterými nasloucháš tělu tak, jak to nemůže udělat nikdo jiný. A abys trénoval co nejefektivněji, musíš pochopit principy sám a zvyknout si na dělání vlastních rozhodnutí. I když jsi již dostatečně silný a zdravý, stále potřebuješ pochopit teorii cvičení, protože nároky na parkour jsou obecně mnohem vyšší, než na jiné i podobné aktivity. Pokud budeš pečlivě hledat a číst, mnoho takových informací nalezneš na této stránce a jejím fóru. 5. Strávit týden cvičením celého těla a pozorováním úrovně svého současného fyzického stavu Předtím, než zjistíš, jak své tělo vylepšit, musíš vědět, s čím do toho jdeš. Strávit týden tím, že posuneš limity svého běžného cvičení bez toho, abys ohrozil své zdraví, ti dá dostatek času, abys zjistil, jak na tom jsi, co dokážeš a kde máš slabiny. Také zjistíš, jaké to je trénovat více a jak to tvé tělo snáší. 6. Rozhodnout se začít se cviky, které tobě individuálně vyhovují nejvíce Až pochopíš základní principy tréninku a budeš vědět, co tvé tělo dokáže, musíš si naplánovat a upravit cvičení tak, aby ti vyhovovalo. Tohle vyžaduje trochu experimentování na začátek, ale postupně budeš chápat věci lépe a lépe a budeš schopen trénovat stále efektivněji. 7. Začít skutečně trénovat Z počátku se musíš soustředit na fyzický trénink, jako nutný základ tréninku dalšího. Jsou dva typy fyzického cvičení - technika a posilování. Technické cvičení se soustředí na koordinaci a přesnost. Posilování je o tom být silnější, ohebnější a vytrvalejší. Nejlepší poměr je zhruba 3:1 až 4:1 ve prospěch posilování, protože síla a tělesná zdatnost usnadňuje učení techniky. Všechny pohybové techniky potřebují k efektivnímu provedení určitý stupeň síly a tělesné zdatnosti. Takže trénink technik je třeba brát opravdu pomalu, abys měl dost času seznámit se s každým pohybem a provedl ho bezpečně. Nejdůležitější je poslouchat své tělo a pokud máš pochybnosti, tak pokrok v tréninku vzít ještě pomaleji. Pokud trénink uspěcháš, je tu velké riziko zranění, které tě posune zas o hodně zpět. Většina problémů může být vyřešena jen tím, že si promyslíš, co děláš, a pak opravdu postupně po malých krůčcích dosáhneš svých cílů
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Parkour a já xD

(Marcesse Brigitte , 15. 9. 2010 11:23)

S parkourem sem začla někdy v 16ti letech a provozuju ho už přes dva roky , zprve sem se musela smířit s modřinama, zlomenina a pár převozů na JIP :) Ale věřte tomu stojí to za to .... já dělám i FreeRunning s Kate a je dobrý mít u toho někoho kdo vám věří, drží pěstě a pomáhá vám psychicky ... Je taky pravda , že moc holek tohle nedělá,...Ale právě pokud tohle budou číst holky , tak doufám, že třeba nějakou to popadne stejně jako mně xDD zrovna holky s odvahou tenhle svět potřebuje :)

parkour

(Ondřej, 23. 3. 2010 19:25)

skouším parkour 3měsíce a myslím si že když chcete přelést překážku tak to vypadá snadně ale skuste si přelést 2m vysokou zeď. To dá dost úsilí. občas je dobré i skusit překonat své meze, jenže je blbý když si přitom zlomíte ruku. takže si najďete kamoše a ďete na to.

song

(kukin, 9. 6. 2009 19:38)

co je to za song v tom kluk a holka v parkouru

dikus ale este neco

(kukin, 9. 6. 2009 19:30)

dik hele poratmi cim bych me zacit jako tryky pls na email lukas@krejzek.cz